onsdag 14 mars 2012

♥ VINN EN EGEN LUCKY LINA TUNIKA ♥


Vi vill ha dina synpunkter för att bli ännu bättre!

Vi vill ständigt förbättra vår webbshop för Er kunder & just nu pågår ett stort arbete att skapa ett nytt fräscht utseende och förenkla navigeringen.

Nu vill vi ha Din hjälp!

Berätta för oss (med en kommentar här) vad Du har för förslag till förbättringar eller bara vad du tycker är bra resp. mindre bra. Du får skriva om vad som helst - layout, kategorier, nyhetsbrev, märken m.m. 

Gå sen till vår FB sida (http://www.facebook.com/NORDLJUS) och DELA inlägget om tävlingen. Har du en blogg kan du skriva ett inlägg om tävlingen också.

Fredag 30 mars 2012 utser vi en vinnare.

VINSTEN är en alldeles egen tunika från Lucky Lina & du väljer själv vilken du vill ha!

Skriv i kommentaren nedan om du väljer att dela på fb och/eller skriva inlägg på din blogg då detta ökar din vinstchans.

LYCKA TILL!








40 kommentarer:

  1. Jag har inte testat er webb butik än, men jag har varit till den "riktiga" butiken och den är hur bra som helst.
    Webb shoppen har fina foton men ibland kan det vara svårt att förstå storleken. På vita plagg är det jättesvårt att se dekorativa sömmar odyl,det vore bra att få en riktigt närbild på dem. Nyhetsbrev skulle jag gärna vilja få direkt till min mail pga mycket övrig info. på fb.
    Ni har ju en "butik" med rätt innehåll för min del, älskar era kläder framför allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej o Tack! Nyhetsbrev skickar vi ut ungefär 2 gånger per vecka. Du anmäler dig till det på första sidan i webbshoppen. Titta i vänster kolumn en liten bit ner :) / Nordljus

      Radera
  2. Hej! Jag tycker att eran hemsida är jättefin med färg och form. Kanske ni kunde göra ett speciellt påsktema med speciell inredning och sådant. Eller någon tävling då man ska leta efter ägg på hemsidan och priset kan vara ett presentkort. Jag har delat på fb.

    Mvh Anna K

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ni har en himla fin hemsida med otroligt vackra produkter! Jag tycker det är super bra att man kan se så många produkter på varje sida istället for att man ska klicka sig fram och tillbaka hela tiden! Bra kategorival, med olika katgorier under varje huvud kategori som gor det lätt att hitta!
    Jag har gillat och delat pa Fb med namnet Barbados jenn!

    Jag skulle kanske tycka att ni skulle sätta lite mer inspirations billder på forsta sidan! När jag kom in idag mottes jag av budkspet att dem som bloggar om er kan få 10 % rabatt, vilket ju är bra, men jag skulle vilja ha motts av lite fina bilder på era produkter som inspiration, och så tycker jag att ni borde ge lite mer plats till att visa att det ar fraktfritt! Sedan kan jag tycka att ni skulle andvända lite mer snirklade bokstäver , bla i kategorierna for att det inte ska se så stelt ut!

    Men allt i allt har ni en underbar hemsida med underbart sortiment och jag hoppas sjalvklart att bli den lyckliga vinnaren av den ur snygga tunikan! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra synpunkter, att ha mer inspirationsbilder är definitivt något vi ska se över!

      Radera
  4. Men nu glomde jag ju helt att säga att jag gärna skulle se lite mamma kläder i sortimentet! Det skulle vara super kul tycker jag !

    SvaraRadera
  5. Jag delar på facebook.Er webshop är suverän, lätt att hitta, tilltalande i färg och form, alla varumärken som jag gillar.Nyhetsbrev tycker jag om att få både på facebook och mailen så missar jag inget.
    Skulle gärna se veckans outfit på första sidan som inspiration.
    Hoppas på tur så att jag kan visa upp mig i min fina tunika på bloggen då har jag en ny våroutfit klar ;) kram/Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idén med Veckans outfit gillar vi jättemycket.

      Radera
  6. Jag gillar Nordljus skarpt och är ofta inne och surfar runt hos er trots att jag bor inne i Sundsvall bara ett par mil från markbutiken :) Det jag som bloggare tänker på är att det är svårt att direktlänka era produkter när jag vill tipsa mina läsare om något. Kanske det redan finns ett sätt men jag hittar det inte utan vad jag än klickar på så är det bara nordljus.net som syns upp i webbläsarfönstret. Kan ni ordna det är jag helnöjd sedan!

    Nu håller jag tummarna här. Kram på er <3
    malin.k@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi förstår vad du menar! Det finns ett mycket enkelt sätt att länka, men först måste man gå in på hela webbadressen, dvs http://www.nordljus.net. Då får man direktlänkar till alla varor!

      Radera
  7. Hej!
    Webbsidan funkar bra....men jag skulle gärna se att ni kunde presentera era kläder på ett tydligare vis. Har i det fallet www.alvashus.se som förebild. Alvashus har tydliga snygga bilder som går att förstora rejält och för att t ex kunna se snygga detaljer på kläderna. Många gånger lägger ni också ut kläder på webben som varken har storlek eller nån kommentar om plagget. Så bråttom behöver ni inte ha........bättre att vänta med att publicera tills allt finns med.
    Kanske det också skulle vara bra att dela upp i olika rubriker som Nyheter Kläder, Nyheter Inredning.
    Som det är nu så kommer allt på samma ställe och det kan uppfattas som rörigt, tror jag.

    Nu blev det så mycket så nu skickar jag med
    EN STOR KRAM till er!

    Skulle vilja ha Tunika Zally Dawn!
    Jag delar på FB också....hej då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jättemånga bra synpunkter! Vi har valt medvetet att ha lite mer levande bilder på våra modeller i kläderna, men definitivt kan man komplettera det med en mer ren bild som Alvas hus (som har jättefina bilder). Ibland lägger vi ut plagg utan kommentarer, det är vi medveten om, det är en fråga om tidsbrist i kombination med att en del plagg säljs så snabbt att då vi vill hellre att ni ska få handla dom direkt. Men vårt mål är givetvis att varje plagg ska ha en bra beskrivning. Plagg utan storlekar är misstag ifrån vår sida, för det ska givetvis finnas med direkt när plagget läggs upp. Att dela upp Nyheterna i olika områden är en jättebra idé som vi har noterat på vår Att göra lista :)

      Radera
  8. Jag tycker Nordljus ar inspirerande! Jag ar bosatt i England och da och da far man lite hemlangtan efter Nordisk stil, och da far jag alltid en lugn och fin kansla nar jag kollar upp lite svenska (och nordiska!) bloggar och affarer osv. Jag kommer ofta och laser Nordljus bloggen och tittar pa web shoppen (eftersom jag inte kan aka till den riktiga affaren!). Jag skulle helst att hemsidan pa shoppen skulle ha mer foton fran varje avdelning, att locka in mig liksom, och forandras ofta sa man ser vad som ar nytt och kul just nu - inspiration med arstiden alltsa. Jag har ocksa lite problem med storklekar - jag har sett att ni skriver om nagot ar rymligt sa valj en mindre storlek osv., vilket ar jatte bra! Sa mer sadana kommentarer fran er sa att man vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Inspirationsbilder är något vi jobbar med att försöka lägga ut mera av. Alla plagg ska ha minst en storlek som är mätt, men vi vet att det ibland inte blir så pgatidsbrist, men det går alltid bra att ringa eller maila till oss så ordnar vi måtten till dig :)

      Radera
  9. Glomde saga att jag delar med pa FB!

    SvaraRadera
  10. Jag bara älskar att gå in på hemsidan och få inspiration och ideer ifrån, man fylls med lust och glädje av allt fin. Lätt att hitta och navigera mellan varor. En förbättring kan man göra på en del bilder som gör att man inte kan se riktigt hur plaggen och detaljerna ser ut, det är lite för mycket med omgivsstyling, även om dessa bilder är väldigt fina.

    Jag önskar mig en tunika dawn, att få mingla i vårsolen med! Jag skulle känna mig så fin. Jag har en vit lucky lina tunika som är så vacker.
    Gillar och delar.
    En stor vårkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer detaljbilder - det skriver vi på Att göra listan :)

      Radera
  11. Jätte fina bilder, så fina grejer, älskar verkligen kläderna. Det jag kan tipsa om för shoppen, det är att när ni skriver storleken,så är det bra om ni talar om bredden och ev. Längden på plagget med. Då är det mycket lättare att få rätt storlek.(Har just själv jobbat med klädförsäljning på nätet och de var då ett önskemål från kunderna).Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi vet att mått ibland saknas och det är mest pga tidsbrist, men vårt mål är att alla plagg ska ha en storlek som är mätt. Vi jobbar på att bli bättre med det!

      Radera
  12. har bara shoppat i webbshoppen vid ett tillfälle och det var supersnabb leverans.
    det vill man ha som kund.
    tilltalande bilder på kläder och härlig inredning som lockar.
    leverantörer som inte finns nästgårds när man bor på vischan!
    lättnavigerat.
    jag kommer med all säkerhet tillbaka som kund.
    och om jag vinner är jag mest sugen på, Tunika Dawn.
    gillar o delar på fb
    carita.b@bredband.net

    SvaraRadera
  13. Hej!Jag tycker om er sida jättemycket, Ni har så mycket underbara grejer speciellt kläderna :). Har handlat hos er några gånger och har varit super nöjd varje gång. Det är lätta att ta drömma sig bort här inne på webbshoppen. Det jag önska att ni hade är att man direkt när man är inne och tittar på ett plagg kan skriva till er om man skulle undra över något om plagget, och att frågan och svaret visas under plagget. Är lite svårt att förklara men om ni går in på www.mandeldesign.se och klickar på ett plagg så ser ni hur jag menar. Annars kan jag inte komma på något jag saknar.
    Nu är det bara att hålla tummarna på att man vinner, för då kan e liten dröm gå i uppfyllelse ;). Delar på FB.
    Kram till er!

    SvaraRadera
  14. Hej.Jag har handlat en gång från er och tyckte att det var toppen snabb leverans och ni håller vad ni lovar!Jag vill rekomendera er till andra :)
    Jag har delat tävlingen på fb.
    Mvh Helene Ljungberg
    englan1975@passagen.se

    SvaraRadera
  15. Hej, jag tycker att er sida är väldigt bra som den är. Möjligtvis att ha möjlighet att söka på produktmärke. T ex "visa allt från Love Forever" osv. Jag läser många bloggar och tycker det är så kul att de skriver om er här och där eftersom jag själv bor i Njurunda. Gillar när det "går bra för folk". :-) Jag delar på Facebook.

    SvaraRadera
  16. Ååå! Dagens sanning nr 1: Min tanke var "Hurra, jag kan vinna nåt!!" (å tro mig, jag vinner aaaldrig) Tunikan är skitsnygg, den vill jag ha. Detta blir easy-peasy, tänkte jag sedan, lade pannan i veck och började fnula på lite ris och ros.
    Å jag funderade, å jag funderade. Kikade in på hemsidan å funderade lite till. (Ni ser ju, när jag gör nå't så gör jag det ordentligt!)
    Så här kommer det! Jag gillar (f'låt jag ÄLSKAR) nyhetsbreven jag får på mailen. OMG!!! Den väcker ha-begär!!! Vackra bilder, vitt, krispigt, massor av must have!!! Ni får åxå en extra ros för gästbloggarna och "Att vara någons fru's" underbart vackra o inspirerande bilder :-)
    Jag gillar att startsidan är tydlig och det är lätt att klicka sig runt (men ack så farligt!)
    Sedan vet jag inte om det är ni eller om det är posten som får nästa ros, för jag hann knappt klicka på "beställ" så låg det en liten glädjetjutsframkallande avi i brevlådan. (den gången innehöll paketet en galet vacker pläd i linne med röda stygn. Jag har högtidligt meddelat min familj att den dag jag dör vill jag begravas inrullad i den)
    Bilderna är tydliga och överensstämmer bra med sakerna man klickar hem :-)

    Hmmm... ja, sedan var det riset då...

    (å det här blir väl dagens sanning nr 2 då..)

    -DET ÄR KANSKE LITE FÖR FÅ TÄVLINGAR!!??? ;-D

    ja?

    SvaraRadera
  17. Gillat och delat!! :) Om jag har lyckan att vinna så hade jag älskat tunikan "Lola Love Dusk" !!
    Nu håller jag mina tummar!!.. HÅRT!!
    / Anna-Carin

    acscholin@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag vill passa på att tacka för en mycket fin och lättnavigerad hemsida. Snabb leverans och snabba svar om man har några frågor, uppskattas mycket! :0)
    Nu till något man kan ändra på... Kanske att den kan kännas lite rörig ibland, då ni har ganska "mycket" i era produktbilder, inte enbart produkten. Jag kan tycka att ni borde ha en mer stilren sida i övrigt. Det blir lite kaka på kaka just nu känner jag. Svårt att se produkterna kan man väl säga? Förstår att ni vill förmedla en viss känsla med utseendet och det är kanske bara jag som reagerat på det...

    Sen till själva bloggen. Det är väl kanske inte den man skulle utvärdera, men jag tänkte att nu när jag ändå är igång. Jag skulle önska fler inlägg! Känns som om det går väääldigt lång tid emellan, ibland en hel månad. Ett inlägg i veckan kanske skulle vara bra.

    Har delat både på FB och min blogg :0)

    Håller nu alla fingrar OCH tår! Hade ju turen att vinna en goodie-bag hos er vid jul, så chansen känns väl sådär

    Mvh Jennie

    SvaraRadera
  19. Ni har en riktigt fin webshop, och jag beundrar inspirationen som kommer direkt när man kikar in hos er. Något jag dock saknar är en inspirationsbild ovanför alla produkter när man klickar in på en kategori exempelvis klickar du på inredning, skulle det kunna finnas en stor bild med lite smått och gott ifrån er som inspiration medan produkterna sedan hamnar under.

    Har delat på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Självklart vill jag dela med mej, jag tycker först och främst att det blev mycket bättre när ni nu har gjort underkategorier till huvudgrupperna. Innan var det lite rörigt. Jag skulle även tycka att det vore fint med lite inspirations bilder uppe i headern som ni hade tidigare. Men överlag tycker jag att eran sida är riktigt bra, lätt att ta sej fram, den segar inte. Snabb mejlkontakt osv. Tycker även att det är super kul att ni tar med olika bloggares egna bilder på inredning/kläder osv. Det ger ialf mig stor inspiration!

    Kram till er!

    SvaraRadera
  21. Jag delar detta på fb.
    Jag älskar er butik och sida bor i sundsvall så jag har ju närheten att kunna besöka er och det gillar jag:-)
    älskar att få era nyhetsbrev men saknar på er hemsida inspirationsbilder såhär kan ditt sovrum bli ännu mysigare med dessa produkter samt från kök osv.
    även hur man kan matcha era kläder bäst, ex denna tunika snyggast md ett par jeansleggings och stövlar...
    mvh
    maria

    SvaraRadera
  22. Jag älskar era bilder som inte är klassiska modebilder utan ofta tagna i vad som känns som hemmamiljö hos vanliga personer. Bilderna på Johanna och Malenami ovan är ju underbara! Mer sådant!

    Har delat på fb.

    Mvh Heléne

    SvaraRadera
  23. Såg er först på Fb idag.
    Kunde inte slita mig från annonsen.
    Var bara tvungen gå in & kika lite.
    Fastnade direkt för det enkla , lugna , rena.....
    Här kan jag finna många plagg i MIN stil. :D
    Det gör mig glad för i dom vanligaste butikerna
    finns inte det där till just MIG.
    Det som tilltalar mig.
    Har inte tittat runt så mkt än men kände direkt att jag ville förmedla mina första , direkta upplevelser av er hemsida.
    Kanske kan jag komma med ngt kritiskt så småningom......
    men just här & nu har jag inget att tillägga.

    MVH

    Helena Pettersson

    SvaraRadera
  24. Hej!

    Jag tycker om sidan funkar bra som den nu är, men det är alltid så roligt att kolla på bilder, speciellt fina inspirationsbilder. Delar tävlingen på bloggen. :)

    SvaraRadera
  25. Hej,
    Kan man inte tävla om man inte har FB eller blogg ?
    Mvh Li

    SvaraRadera
  26. Har handlat hos er tre gånger och är helnöjd!! Saknar ibland tvättråd på en del kläder, uppskattar att det står om plagget är rymligt/litet i storleken!! Helheten är inspirerande!! Ska försöka mig på att dela på FB!!! Minna

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Att titta in i er webbshop, rent och skärt "ögongodis" älskar kläder, smycken, inredning ja precis allt... Tittar in så ofta jag kan, dvs ofta och bara njuter, och givetvis önskar. Har en önskelista som bara blir längre och längre.. Tyvärr så har jag inte ngn större förhoppning om att kunna handla hos er, som sjukpensionär är resurserna ytterst begränsade. Men som sagt "ögongodiset" kan ingen ta ifrån mig..
    Det finns bara en sak som jag har lite problem med: texten på "underkategorierna" är väldigt, väldigt liten, det går kanske att få texten ngt större. Inget jättproblem, men i alla fall...

    Delat på fb (Marie L-m) hade varit underbart att få möta våren i min alldeles egen Lucky Lina tunika (också på min önskelista)

    Ha det så gott i vårsolen önskar Marie L-m

    SvaraRadera
  28. Jag är faktiskt nöjd med helheten. Handlar mycket via webben och det går fort att få hem varan. Som kund vill man nog alltid ha lite extra, så en och annan extra rabbat sitter ju fint till de olika årstiderna.

    Önskar alla en riktigt mysig och solig påsk.

    Mvh Frida

    SvaraRadera